۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

ذوب آهن اصفهان اثباتی بر اینکه شاه برای پیشرفت ایران، ملاحظه غرب یا شرق را نمیکرد (+تصاویر)


در اوج جنگ سرد و زمانی‌ که ایران متحد غرب محسوب میشد، شاه ایران از آلمان غربی در خواست ساخت کارخانه ذوب آهن را می‌کند


آلمان نمی‌پذیرد، در مقابل جواب سربالایِ آلمان بدین معنا که ایران بهتر است خیال صنعتی شدن را از سر به در کند، شاه فقید ایران روس‌ها را به ساخت ذوب آهن اصفهان میگمارد
 و در عمل نشان میدهد که ایران برای سربلندی و پیشرفت ، سیاستش را به هیچیک 
از قطبهای سیاسیِ جهان گره نزده و این غرب است که برای از دست ندادن ایران 
باید تلاش کند 
سفر شاه فقید در اواسط دهه ۶۰ میلادی به کشور‌هایِ اروپایِ شرقی‌ نیز، نقطه عطف دیگری در سیاست بین‌ الملل و نشان دادن سیاست مستقل  و قدرتمند ایران در عرصه جهانی‌ بود که کشورهایِ کمونیستی میزبان شاه را نیز به تحسین واداشت.



چندین تصویر از روز افتتاح کارخانه ذوب آهن اصفهان (۲۳ دیماه ۱۳۴۴)

















۶ نظر:

  1. به قول یک نفر، از مدرسه و دانشگاه رفتن بگیر تا مسافرت و بازی فوتبال ما هر چه داریم از رژیم پهلوی داریم. هیچ یک از مخالفان رژیم پهلوی نتوانستند حتی چیزی شبیه رفاه و آسایش دوران پهلوی را برای ایرانیان فراهم کنند. زهی افسوس از آنچه که داشتیم و این کثافت آخوندی که بر سر ما خراب شده.

    پاسخحذف
  2. آخوند‌های خائن و جنایت کار را همان هایی بر ما تحمیل کردند که ذوب آهن به ما نمی‌‌دادند

    پاسخحذف
  3. اگر ذوب اهن اصفهان رفته باشید می بینید که همین تکنولوژی عهد بوق روسی چنان هنوز مستحکم و پیشرفته بکار است که هیچ مهندسی جرات دستکاری و نوع آوری در آن را ندارد. زمان رفسنجانی با بوق کرنا یک طرح پیش پا افتاده بنام طرح قائم را در ذوب آهن ساختند که تازه معلوم شد که اسباب بازیی بیشتر نیست.این مطلب را باید از خود کارکنان و مهندسان ذوب آهن بپرسید تا به عظمت کاری که انجام شده است پی برد.

    پاسخحذف
  4. خدا رحمت کنه پادشاهان پهلوی رو که ایران رو از یک دهات بزرگ به یک کشور تبدیل کردند

    همین کارخانه ذوب آهن رو که آقای ترانه استالین پرست از روی کینه و نفرت و مخالفت با شاه بر خلاف میل باطنی روسی و بنجل میدونه خرج نصف استان اصفهان رو میداد و به خاطر میلیارد میلیارد پول و درامدی که داشت همیشه بین مجلس و دولت بر سر مدیریتش دعوا بود!
    یا خدمت آقای سهیل اصلاح طلب که تاسیس اون رو به خاطر بی‌ آبی اشتباه میدونه باید بگم که بی‌ آبی اصفهان نتیجه سیاست‌های غلط حکومت و دولت و دزدیهای سران اصلاحات رفسنجانی‌ و خاتمی هست که یکی‌ برای دزدی و پر کردن جیب خودش تند تند صد می‌ساخت اون یکی‌ هم برای آباد کردن خونه آبا و اجددیش و ملک و املاکش آب اصفهان رو کشید یزد و ربطی‌ به اون خدا بیامرز نداره!
    این جماعت فحاش و بی‌ سواد پهلوی ستیز کور خود و بینایی دیگران هستند!۳۵سال جنایت و دزدی و قتل و تجاوز آخوند و ارباب خود رو یا نمیبینند و یا با ۴کلمه سلام و علیک و احوال پرسی‌ تلفنی با آمریکا فراموش میکنند و ملا مچکریم راه میندازند!!! ولی‌ همهٔ زحمات و خدمات حکومت قبلی‌ رو چون ۱نفر گوشه دفتر خاطراتش نوشته شاه با آمریکایی‌ها صحبت میکرد رو خیانت و اشتباه میدونند و مقصر همهٔ گند کاریهای حکومت اسهالی رو اون خدا بیامرز میدونند !!!!!!!!!

    پاسخحذف
  5. هر چی‌ نگاه می‌کنم
    هر چی‌ میخونم
    میبینم پهلوی‌ها به جز خدمت نکردند ..‌ای ننگ و درد به اون مثلا روشن فکری که غلط زیادی کرد و انقلابی شد

    پاسخحذف