۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

عکسی‌ از سرلشکر منوچهر خسروداد,خلبان رکورد شکنی که پشت بام مدرسه علوی تیر باران شد.


متولد ۱۳۰۶ ،از وی به عنوان خلبان رکوردشکن نام برده می‌شد که توانسته بود اوج‌گیری توسط هلیکوپتر را که رکوردش دست یک افسر آمریکایی بود بشکند.
او پس از مراجعت به ایران در اسفند ۱۳۵۰ به فرماندهی هواپیمایی نیروی زمینی گمارده شد و در فروردین ۱۳۵۴ به درجه سرلشکری ارتقا یافت...
 در ۲۶ بهمن ۱۳۵۷ در پشت بام مدرسه رفاه اعدام شد.
یادش گرامی

برگرفته از فیسبوک تاریخ در تصویر












۱۰ نظر:

  1. متاسفانه رژیم سابق با سوء استفاده ازبسیاری ازافسران مستعد وکارآزموده آنها را به کارهای پست وادارمی کرد که درشان آنها نبود یکی ازبزرگترین اشتباهات خسرو داد فساد اخلاقی وی وجابجایی فاحشه ها با هلی کوپترهوانیروز بود که دوستان من دریک مورد درپایگاه شیرازشاهد آن بوده اند

    پاسخحذف
  2. این عکس خسروداد نیست. این عکس مربوط به سرلشکر علی‌ نشاط است که در گارد شاهنشاهی خدمت میکرد. در مورد جابجایی فاحشه ها با هلی‌کوپتر ارتش (!!) خواهش می‌کنم دروغ نگوئید. من در هوانیروز خدمت کردم. پادگان هوانیروز در باغ شاه تهران بود نه در شیراز. آن چه در شیراز بود پادگان نیرو‌های ویزه هوا برد بود.

    افسر سابق هوا نیروز.

    پاسخحذف
  3. zende-bad-jomhouri,ye-federal-dar-iran-<moris1315@gmail.com--

    پاسخحذف
  4. آقای مردی ازایران
    بنده نگفتم که هوانیروز درشیرازگفت لابد شما که افسرهوانیروزهستی می داند که مقامات با هلی کوپتربه شهرستانهای نزدیک می رفتند ودرخصوص جابجایی خانم هم بنده دروغ نمی گویم شما بیخودی دفاع نکن ازکارهای خلاف دررژیم گذشته، بنده اینقدرانصاف دارم که کارهای خوب این افراد رابگویم وکارهای بدشان را یادآوری کنم تادیگران دراین چاه نیافتند

    پاسخحذف
  5. از سخنان شما به خوبی‌ پیدا است که حتا یک روز در ارتش خدمت نکرده‌اید تا با طرز کار ارتش آشنا باشید. و گر نه‌ چنین بی‌ محابا از جای به جا کردن فاحشه‌ها آن هم با هلی‌کوپتر ارتش (!!) سخن نمیگفتید. البته که من دفاع می‌کنم. فکر کرده‌اید ارتش شاه یک ملک بی‌ صاحب بود که افسران ارشد و امیران آن به دلخواه خود از این پادگان به آن پادگان میرفتند؟ و یا در کار قاچاق و فحشا بودند؟ البته این کار‌ها از پاسداران آخوند ها بیشتر بر میاید تا افسران و درجه دارن شریف و زحمت کش ارتش. پرسنل ارتش، از ژنرال تا سرباز، در آن ساعاتی که شما یا آن دوستان شایعه ساز شما در خواب ناز بودید از خواب بر می‌خواستند و به کشور خدمت میکردند. خجالت بکشید.

    دوست عزیز، هوانیروز و هوابرد دو واحد جداگانه بودند که آموزش، ابزار و ادوات، فرماندهی، مأموریت و حتا پرسنل جداگانه داشتند. مثلا نیرو‌های هوا برد به دلیل نوع خاص ماموریتی خود بیشتر از نیرو‌های کادر ارتش بودند. پرسنل وظیفه آن بسیار کم بود.

    فقط برای بی‌ اساس بودن اتهام و توهین شما به یکی‌ از صد‌ها نکته اشاره کنم، هر ابزار حمل و نقل در ارتش از جمله هلی‌کوپتر بدون داشتن مأموریت اجازه پرواز و یا خروج از پادگان و ورود به پادگان یا پایگأه دیگر نداشت. این است که چنین چیزی که شما گفتید بیشتر بی‌ اطلاعی شما را ثابت می‌کند. این هم از همان نوع دروغ‌ها و تبلیغات منفی‌ است که اوائل به روی کار آورده شدن خمینی، دارو دسته او رواج داده بودند.

    برای اینکه بی‌ انصافی شما را به شما نشان دهم بگذارید این را هم عرض کنم. یک بار فرمانده نیروی دریایی، رمزی عطایی، که برای تحویل گرفتن یک ناو به ایتالیا رفته بود در موقع بازگشت یک عدد مرسدس بنز همراه خود آورد. وقتی‌ خبر به شاه رسید بلا فاصله او را از سمت فرماندهی بر کنار کرد.

    به هر حال، اگر مدرکی‌ دارید رو کنید تا من هم ببینم، و گر نه بی‌ خود اتهام نزنید.

    پاسخحذف
  6. آقای عزیزاولا که سابقه ودرجه نظامی بنده کمترازخسروداد نبوده وبیخودی اتهام بی دانشی درزمینه نظامی به بنده نزنید.
    دوم: خوشبختانه خودتان جواب خودتان راداده اید وزحمت بنده راکم کرده اید وقتی ناخدای یک ناوچه لوکومباتن یک مرسدس بنزرا بطورغیرقانونی به ایران می آورد که به قول شما خودشاه باید درگیربرخورداربا وی بشود آیا بردن یک یا دوخانم با هلی کوپترهوانیروی به شیرازتوسط فرمانده آن که درحد معاون نیروبوده است امری محال است.
    سوم: خطای یک فرمانده چه ربطی به زخمتکش بودن پرسنل آن دارد همین الان بقول شما دهها فرمانده سپاه ومدیرارشد وزارت اطلاعات غرق درآدمکشی وچپاول می باشند درحالیکه مخلص ترین انسانها نیزدرهمین نهادها می باشند حال اگرنظیرفرمانده سابق ناجای تهران سردارزارعی با شش تا فاحشه مراسم نمازجماعت بصورت لخت برقرارکند ماباید افسران وکادری که صادقانه چانفشانی می کنند را برای دفاع ازکارغلط وی هزینه کنیم؟
    چهارم: منبع خبرفوق یکی ازامرای ارتش می باشد که رابطه نسبی نزدیکی بابنده دارد ودرزمان اتفاق فوق دادستان نظامی درشیراز(هم دوره مین یاشیان) بوده است وبهمین خاطربا بازرسی شاهنشاهی ودرباردرگیرشد واستعفاء داد وازروزاول تالحظه مرگ اش برعلیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کرد وشعرمی سرود.
    پنچم: بنده که به صلاحیت ولیاقت حرفه ای خسروداد اعتراضی نداشته ام آنهم درحالیکه بسیاری ازامرای ارتش با چاپلوسی ارتقاء درجه می گرفتند درخصوص اعدام های پشت بام مدرسه رفاه یا علوی که هیچ انسان شرافتمندی این جنایات خمینی راتایید نکرده است که بنده دومین آن باشم این روزها حتی هاشمی رفسنجانی هم می گوید آن اعدام ها تندروی وغیرعادلانه بوده است

    پاسخحذف
  7. خانم آوردن و بردن امیران ارتش من را یاد آن شایعه انداخت که آن دوران رواج داده بودند که شاه از کاخ نیاوران یک تونل به اوین کشیده تا برود شکنجه زندانیان را تماشا کند. من شاخ در آوردم از این همه مزخرفات.

    پاسخحذف
  8. خسروداد را که هم محله بودیم بارها دیده بودم انسانی بسیار سالم از جهت مالی و اخلاقی بود.

    پاسخحذف
  9. بهر حال خدایش رحمت کند پشت سر مرده حرف زدن شگون ندارد.

    پاسخحذف
  10. Persian Cavalier انقدر یاوه به هم نباف جرثومه کاسه لیس سید علی و حرامزادگانی که پس انداخته،تو اندازه یک تار موی خسروداد هم نبودی و نیستی که اینجوری گه دو نونه میخوری چه برسه همطراز او در ارتش شاهنشاهی،تو رو واسه نگهبانی هم به ارتش راه نمیدادن.بسیجیای بی بته کثافت...

    پاسخحذف